torsdag 13 november 2014

Laga kraft

Idag fick jag ett halvkryptiskt svar på ett mail jag skickade till Försäkringskassan tidigare under dagen gällande det eviga vårdbidraget. Mailets innehåll skapade lite halvpanik där framför datorskärmen på jobbet så jag drog fram domen som jag så lämpligt hade sparat ner på jobbdatorn och konstaterade att domen meddelades den 11:e september.

För två dagar sedan gick tiden alltså ut för Försäkringskassan att överklaga "min" kammarrättsdom. När jag kom hem mailade jag Kammarrätten i Götet för att se om någon överklagan kommit in och yay för rätten och registratorn där som skickade ett svar 17.15 på eftermiddagen! I mailet stod två av de vackraste meningar jag läst på ett bra tag:
Försäkringskassan har inte överklagat domen. Sista dagen för dom [sic] var den 11:e.
Jag fick också reda på att domen först vinner laga kraft den 26:e november eftersom jag tydligen har fram till dagen innan att överklaga domen om jag skulle vilja det. Känner inte att jag vill det.

Nu vet jag iallafall att Försäkringskassan inte kommer att överklaga just min dom och det känns riktigt riktigt skön. Kan jag sedan också få ett besked snart hade det varit fint, behöver veta om jag ska behöva bråka i några år till för att få det som jag faktiskt har rätt till enligt en av domstolarna inom det svenska rättsväsendet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar