tisdag 17 juni 2014

Unga hörselskadade

För någon vecka sedan blev jag kontaktad av en informatör från föreningen Unga Hörselskadade (UH) genom Hörselresan på facebook. UH är en ideell och fristående organisation, för och av unga, som har ett nära samarbete med HRF - Hörselskadades Riksförbund.

UH håller på att utöka informationen de har gällande CI och frågade om vi ville ställa upp och svara på en del frågor, om hur vi resonerade när vi stod inför beslutet om CI nummer ett och hur vi tänker när vi, i dagsläget, tackar nej till ett eventuellt CI nummer två. I informationen på UHs hemsida vill de berätta om alla sidor och alla val man som CI-kandidat eller vårdnadshavare till en CI-kandidat ställs inför.

Jag blev givetvis otroligt glad för att UH är intresserade av hur vi resonerar kring hela CI-processen och maken och jag tvekade inte en sekund, givetvis vill vi bidra med vår syn på det hela. Jag blir också stolt för att mina tankar och synpunkter kan ha ett värde för andra, att mina erfarenheter kan hjälpa andra.

Det ska bli spännande att så småningom se det färdiga resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar