onsdag 23 april 2014

Vårdbidrag - ansökan nummer två

Det var länge sedan jag skrev nu känner jag. Det mesta lunkar på, hörseln är alltid närvarande men inte pockande just för tillfället. Henrys talutveckling går med stormsteg; häromdagen bad jag honom hämta bananskalet från gräsmattan, han tittade upp och sa "jag kommer alldeles strax", gjorde klart det han pysslade med och gick sedan och hämtade bananskalet. Varje kväll innan läggdags ska jag sjunga en sång; "funga ylle mamma" och så nynnar han en liten truddelutt.

Idag kom det ett litet brev från Försäkringskassan, dags att ansöka om förlängt vårdbidrag eftersom det nuvarande vårbidraget gäller till och med augusti. Tänk att det är två år sedan vi fick beviljat vårdbidrag, ett vårdbidrag som vi nu hoppas att Kammarrätten kommer att titta på. Processande tar tid, undrar om den tiden kan tas upp i vårdbidraget? Det är ju definitivt ett resultat av Henrys hörselnedsättning.

Nåväl, den här gången vet jag vad jag ska skriva i ansökan och hur jag ska formulera mig. Jag kände på mig att det snart var dags att söka på nytt så har redan bett om ett nytt läkarintyg från CI-enheten.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar