lördag 4 januari 2014

Nej av CI

Jobbade länge länge idag och kom hem först när det var läggdags för Henry. Jag möttes i dörren av en pyjamasklädd herre som just kastat ut blöjan på trappen (japp, trappförvaring av blöjor innan slutförvaring i gröna soptunnan) och som exalterat utbrast Mamma! Kata böjjan mamma! Hahahaha! Zoë Neas hus sova dä innan jag fick den bästa av bästa kramar med armarna tätt omkring min hals.

Vi satt en stund på soffan, tittade på På spåret och fick högsta pott på det ena resmålet innan det var dags för läggdags. Nej Henny sova! Nej av CI höpappaat. För första gången visade Henry med ord att han inte ville ta av sitt CI. Visst hade det mer att göra med att han inte vill sova än att han ville somna med sitt CI men att han verbaliserade det hela var häftigt. Efter lite sjungade och allmäna förhandlingar, inklusive en stund till på soffan, blev det så dags att sova. Utan CI.

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Det var jag som frågade om fb-gruppen för några dagar sedan. Har skickat förfrågan men inte fått respons där. Vet du om jag kan göra på annat sätt? Tack snälla för ditt svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera