onsdag 24 april 2013

Kassan har varit i farten, igen

Brev från försäkringskassan i postlådan idag.

"Försäkringskassan ändrar inte beslutet som fattades den 7 februari 2013"

Evigt evigt tacksam att juristen på Hörselskadades Riksförbund förvarnade mig att FK väldigt sällan ändrar sina beslut. På så sätt slapp jag få den där klumpen i magen utan gick direkt över till att bli förbannad, åter igen för att den där kassan fattar så godtyckliga beslut och åter igen för att de inte ids besvara de frågeställningar jag framförde i min överklagan.

Så nu tar vi en ny tur till förvaltningsrätten, det är väl bara till att köra huvudet i den där väggen tills den behagar flytta på sig.

Och för övrigt är det ju himla kul att författa skrivelser till diverse myndigheter. Himla kul. Dessutom kommer jag på mig själv att känna mig missunsam gentemot de föräldrar som får en annan nivå på vårdbidraget godkänd. Missunsamhet är oklädsamt. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Är helt enig me dig vad gäller Kassa from Hell. Vi fick rätt okej nivå på våra 3 barn tillsammans. Men de hade listat upp sina avslag och ett av dem fick mig att koka till. Vi har hål i en vägg pga den äldstes utbrott. De räknar inte sånt som merkostnader. Inte heller alla trasiga datorer, mobiler, förstörda inventarier........ lite off topic kanske men så jävla irriterande. Nu när vi sålde lägenheten var vi så lättade att köparen accepterade hålet i väggen och 2 dörrar.. Hör inte ihop med hörselnedsättning precis men de räknade iaf ihop alla ungarna. Det jag menar är att handläggarna själva måste förstå den vardagen som många lever i. Det gör de ibland inte. Alls! Antagligen är det därför besluten ser så olika ut... Varma kramar och ge er inte, även om den här kampen inte skulle ha behövts egentligen när ni redan har annat att prioritera. Man skulle ju nästan få vårdbidrag för det merarbete och den merkostnad man har bara för att ansöka om ett vårdbidrag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske skulle skriva in det i överklagan till förvaltningsrätten: ersättning för tid nedlagd i samband med ansökan om vårdbidrag.

      Radera