fredag 15 februari 2013

Redo för rond två

Nu är jag i princip klar med min yttran till Försäkringskassans beslut om en fjärdedels vårdbidrag. Jag har fått in intyget från logopedjonas där han säger exakt samma saker som jag skrivit i yttran, jag väntar fortfarande på läkarintyget och har fått min yttran granskad av en jurist. Som medlem i Hörselskadades riksförbund visade det sig att man har rätt till juridisk hjälp, vid exempelvis problem med Försäkringskassan, så jag passade på att skicka iväg handlingarna till juristen. Varför inte liksom. Juristens snabba svar var att jag "på ett föredömligt sätt beskrivit olika behov av hjälp och tillsyn som dövheten medför och särskilt beskrivit vikten av att Henry får all tillgänglig träning för att utvecklas på bästa möjliga sätt" Han hade inget att tillägga och inte heller några förslag på ändringar.

Det bästa han skrev var faktiskt att FK väldigt sällan ändrar uppfattning vid en omprövning, hur väl begäran om omprövning än är skriven. Lustigt nog var detta nästan det bästa tips jag kunde få, nu slipper jag bli arg och förbannad när kassan säger nej utan kan helt fokusera på en runda till i Förvaltningsrätten. Herr jurist har tidigare jobbat för Försäkringskassan så det känns som att han vet vad han pratar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar