söndag 9 december 2012

Inkopplingsdags!

Imorgon trotsar vi vintervädret och drar till Lund för tre dagars intensivt inkopplingsarbete. Vi ska äntligen få se Henrys reaktion när CI't sparkas igång med hjälp av de yttre delarna av hjälpmedlet. Reaktionen kan bli allt från extrem rädsla till stor glädje, med tanke på reaktionen när han fick sina hörapparater är jag beredd på en liknande rädsla. Jag hoppas givetvis att han nu är mer van vid ljud, att han tycker det är spännande och roligt snarare än läskigt.

CI-teamet har bokat rum till oss på patienthotellet, snällt och omtänksamt med tanke på att vi bara har 10 mil att köra. Skönt att slippa köra fram och tillbaka under tre dagar trots att själva patienthotellet inte är världens mest häftiga plats. Förmiddagarna kommer vara fyllda av arbete så jag tänker att Henry nog kommer att däcka i sängen ett par timmar efter lunch.

Jag har funderat länge på om jag vill visa hur Henry reagerade när han fick sina hörapparater. Jag har vid ett tidigare tillfälle lagt upp en filmsnutt där det gått ett par timmar efter hans först fick dem och där han håller på att skratta på sig av glädje. Nu är jag nog redo att dela med mig av den allra första reaktionen (eller rättare sagt den andra reaktionen, den här filmsnutten visar inte hans initiala reaktion). Varning för rädd kille...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar