torsdag 31 maj 2012

Modig eller?

Skickade iväg ett mail till Henrys audionom angående hörapparaterna jag vill att han ska ha, istället för de han har nu. Har så svårt för att ta diskussioner som denna muntligen så jag fegade ur och mailade istället. Må så vara att det är fegt men det ger mig en chans att faktiskt säga det jag vill säga utan att bli bortkollrad. Jag har lätt för att skriva och formulera mig slagkraftigt men att försöka verbalisera är mycket värre, lägger mig platt alldeles för lätt. 

De föräldrar jag pratat med angående Widex Baby är lyriska och jag vill verkligen att Henry ska få det bästa som går att få. Om det så innebär att jag får maila fram min åsikt så får det väl vara så.

Har även börjat formulera överklagan angående vårdbidraget, och som ska vara Försäkringskassan och förvaltningsrätten tillhanda ganska snart. Är nöjd med det jag vill få fram och jag hoppas innerligt att brevet tillsammans med ett nytt läkarintyg ska övertyga förvaltningsrätten att gå på vår linje. Dock är mina förhoppningar låga.

2 kommentarer:

  1. Jo, du. Nog får man vara påläst och "på" som förälder... Jag känner igen det där att det är lättare att skriva än säga. Sist jag skulle ta en strid hos audionomen slutade det med tårar. Och byte av audionom.
    Så bra att ni kör järnet m teckenspråk! Hejja! KRAM /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att veta att det inte bara är jag som känner så. Inte alltid så lätt att stå emot auktoriteter. Kram

      Radera